ZAKRES DZIAŁALNOŚCI
Specjalistyczne roboty inżynierskie
SPRĘŻANIE
System sprężania jest przeznaczony dla konstrukcji betonowych, stalowych i kompozytowych. Dostępna jest szeroka gama różnych systemów.
A) System sprężenia kablowego,
B) System sprężenia jednosplotowego bezprzyczepnościowego 1C15,
C) System sprężania prętami wysokiej wytrzymałości.
A. SYSTEMY SPRĘŻENIA KABLOWEGO
a) System sprężenia wewnętrznego MTAI
Zakotwienie czynne MTAI
Zakotwienie czynne MTAI – przekrój
Zakotwienie bierne MTAI
Zakotwienie bierne MTAI – przekrój
Łącznik MTG
b) System sprężenia zewnętrznego MTAIE
System MTAIE służy spełnienia wymagań dla całkowitej ochrony kabli sprężanych przed czynnikami korozji. System jest całkowicie wodoszczelny. Kable są szczelnie zamknięte w osłonkach z polietylenu chroniących przed czynnikami zewnętrznymi, zaczynając od bloków kotwiących. System posiada wszystkie typy zakotwień jak w systemie MTAI. System ten często stosowany jest w konstrukcjach stalowych, zespolonych oraz przy wzmocnieniu istniejących konstrukcji z betonu.
c) System PTS FLAT
Specjalne zakotwienie płaskie dla płyt sprężanych jest dostępne i szeroko stosowane w budynkach piętrowych.
Zakotwienie PTS FLAT
Zakotwienie PTSE FLAT
d) Systemy specjalistyczne MTAID i MTRN
Zakotwienie MTAID to system elektrycznie izolowanego sprężenia w celu spełnienia wymagań dla całkowitej ochrony kabli sprężanych przed czynnikami korozji. Ochrona elektryczna jest zapewniona przez osłonięcie kabla z dielektrycznych materiałów wykonanych z polietylenu wysokiej gęstości, która obejmuje sploty również w strefie zakotwienia.
Zakotwienie dielektryczne MTAID
Zakotwienie MTRN pozwala na dostosowanie się w dowolnym momencie do obciążenia, w zależności od zachowania się konstrukcji i wymagań konstrukcyjnych projektu. Daje również możliwość kontrolowania obciążeń, w szczególności w pierwszym okresie po instalacji kabli, kiedy zarówno relaksacja splotów jak i efekt lepkości betonu może wpływać na działające siły. Zakotwienia MTRN wykonane jest z gwintowanych zakotwień z nakręcanym pierścieniem. Dostosowanie obciążeń odbywa się za pomocą specjalnego pierścienia prasy, zaprojektowanego głównie dla tych zastosowań.
Zakotwienie dielektryczne MTRN
B. System sprężenia jednosplotowego bezprzyczepnościowego 1C15
System przeznaczony do zastosowania w smukłych płytach betonowych.
Liny w tym systemie są fabrycznie zaopatrzone w system ochrony antykorozyjnej złożony z polietylenowej osłonki wypełnionej smarem.
Zakotwienie jednosplotowe typu 1C15 zostało zaprojektowane do użytku z nasmarowanym splotem.
Dostępne jest zakotwienie czynne, bierne i łącznikowe.
Korzyści zastosowania systemu jednosplotowego:
Zakotwienie czynne 1C15
Zakotwienie bierne 1C15
Zakotwienie łącznikowe 1C15
c. Systemy sprężania prętami wysokiej wytrzymałości
Zaopatrujemy w gwintowane pręty stalowe w konstrukcjach budowlanych, drogach, mostach oraz wiaduktach, tunelach i szybach górniczych.
Systemy sprężania prętami zapewniają średnicę od 12 do 75 mm i są stosowane na całym świecie w zastosowaniach kablobetonowych i strunobetonowych. Dostępne są różne gatunki stali oraz różne systemy ochrony przed korozją.
Główne zalety to:
Dla wyjątkowych zastosowań dostępnych jest więcej gatunków stali.
Dostępnych jest kilka rodzajów osprzętu w celu spełniania wszystkich wymagań projektowych. Pełna gama złączek, nakrętek i płyt kotwiących, w tym specjalne elementy mogą być dostarczone na życzenie. TENSIT zapewnia szeroki zakres dostosowywania produktu do aplikacji wymagających nowych i różnych kształtów.
ŁOŻYSKA
Dostarczamy oraz wykonujemy montaż łożysk mostowych. Wyróżniamy w swojej ofercie następujące typy łożysk:
A) ŁOŻYSKA SFERYCZNE TS
B) ŁOŻYSKA GARNKOWE TS
C) ŁOŻYSKA ELASTOMEROWE TR
a) Łożyska sferyczne TS
Łożyska sferyczne są urządzeniami wykonanymi ze stali – zdolne do przenoszenia pionowych i poziomych obciążeń pomiędzy fundamentem a ustrojem nośnym. Łożyska posiadają działanie zawiasu kulistego. Maksymalne przechylenia łożyska wynoszą aż +/- 3 stopnia (+/- 0,052 radiana) w dowolnej osi poziomej i osi pionowej. Łożyska są produkowane zgodnie z wymogami normy PN-EN 1337.
Dostępne są trzy różne rodzaje łożysk typu TS:
TSF – Łożysko sferyczne stałe
TSL – Łożysko sferyczne Jednokierunkowo Przesuwne (w kierunku podłużnym lub poprzecznym)
TSM – Łożyska Sferyczne Wielokierunkowo Przesuwne
b) Łożyska garnkowe TS
Łożyska garnkowe są urządzeniami zdolnymi do przenoszenia pionowych i poziomych obciążeń pomiędzy fundamentem a ustrojem nośnym. Głównym elementem łożyska garnkowego jest stalowy element w którym umieszczona jest płytą elastomerowa. Płyta elastomerowa w garnku jest szczelnie zamknięta i pod wpływem obciążenia zachowuje się jak nieściśliwa ciecz. Łożyska garnkowe mogą być stosowane we wszystkich typach obiektów inżynierskich. Łożyska są produkowane zgodnie z wymogami normy PN-EN 1337.
Dostępne są trzy różne rodzaje łożysk typu TP:
TPF – Łożysko Garnkowe stałe
TPL – Łożysko Garnkowe Jednokierunkowo Przesuwne (w kierunku podłużnym lub poprzecznym)
TPM – Łożyska Garnkowe Wielokierunkowo Przesuwne
c) Łożyska elastomerowe TR
Łożyska elastomerowe są urządzeniami zdolnymi do dostosowania się ruchów translacyjnych w dowolnym kierunku i ruchów obrotowych wokół dwóch poziomych osi obrotu za pomocą odkształcenia elastycznego. Łożyska elastomerowe zbudowane są głównie z na przemian ułożonych warstw elastomeru i blach stalowych, związanych ze sobą chemicznie podczas procesu wulkanizacji lub przy pomocy użycia gumy. Aby rozszerzyć zakres stosowania łożysk można je łączyć z urządzeniami uzupełniającymi, na przykład jako układ przesuwny tymczasowy lub stały, lub system utwierdzony w dowolnym kierunku. Standardowo produkowane są w kształcie prostokątnym (kształt kołowy na życzenie). Łożyska elastomerowe są bezproblemowe w instalacji. Łożyska są produkowane zgodnie z wymogami normy PN-EN 1337.
PODWIESZENIE
a) System TSR
b) System TSRF
KOMPLEKSOWE REMONTY OBIEKTÓW MOSTOWYCH
Budownictwo mostowe jest fundamentem naszej firmy. Wykonujemy kompleksowe remonty obiektów mostowych kolejowych oraz drogowych, począwszy od przepustów rurowych po kilku przęsłowe estakady. Wykonujemy odtworzenia, naprawy oraz przebudowy przyczółków, ciosów podłożyskowych i skrzydeł. Wykonujemy naprawy lub wzmocnienia ustrojów nośnych. Chętnie podejmujemy się nietypowych i skomplikowanych robót.
PODNOSZENIE OBIEKTÓW MOSTOWYCH
Wykonujemy podnoszenia obiektów mostowych począwszy od projektu podnoszenia, projektu podpór tymczasowych, doboru hydrauliki siłowej po demontaż i montaż łożysk wraz z wykonaniem podlewek na ciosach podłożyskowych. Posiadamy sprawdzone systemy hydrauliki siłowej o szerokim asortymencie siłowników o różnych gabarytach, nośności i skoku tłoka.